Saturday, March 28, 2009

vote EARTH!!!


ermmm... kadang kadang tuh pelik jugak biler kiter ramai rami menyahut seruan dunia supaya tutup lampu... tapi aper seterusnyer??? kenapa kena tutup lampu??? tuh soalan yg akan bermain kat otak org org yg mesej EARTH HOUR nih tak beberaper sampai kat mereka....

cerita camni... tadi lepas maghrib... aku mandi pastu g lah kedai kat bawah blok umah aku nih... beli brg brg kerperluan dapur yg makin hari dimamah manusia lahap.. heheh. so ternampak lilin.. bila nak g bayar... minah yg jaga kedai tuh... cam pelik... soalan dia....

"katernyer kerajaan nak tutup semua lampu satu malaysia kul 8mlm nih... takder pun???" lahai
"ler" jawap aku
"naper plak??" tanyer minah tuh...
" bukan kerajaan la yg tutup lampu... kiter sendiri tutup" jawap aku lagik
" kenapa nak tutup lampu?" dier tanyer lagik... adoiiiiii
" dengan menutup lampu menunjukkan kiter nih bersatu hati menyelamatkan bumi" jawap aku dengan penuh bangga
"ler.. naper ngan bumi??" ader ker soalan camtuh...
"bumi sakit" adoii...

lepas aku bayar...terus blah dari kedai runcit tuh... tergelak aku... betapa mesej EARTH HOUR nih tak sampai pada mereka... so kalo mesej yg simple nih tak sampai... mcm maner kiter nak suruh org semua selamatkan bumi??? ermmm...


p.s: rasernyer kerajan kenalah lagik mengandakan usaha bagi setiap mesej selamatkan bumi atau pun apa saja kempen kesedaran nih sampai terus ke benak hati masyarakat malaysia....

3 comments:

  1. ntahla bam.. tak bleh jugak nak harapkan kerajaan kan.. diorg tu sebuk nak menang pilihan raya tu la ini la.. ade die kesah earth hour ni semua??

    terpaksala kita- kita.. dua tiga empat lima smpailah keberapa juta orang yang betul- betul paham untuk teruskan perjuangan ini.. :)

    joms...

    ReplyDelete
  2. yang penting kakak kedai runcit tu benak

    ReplyDelete
  3. yang penting kakak kedai runcit tu benak

    ReplyDelete